۵ راه برای جلوگیری از خستگی چشم ناشی از نور آبی بیش از اندازه
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

مشکلی که ما با آن طرف هستیم این است که ما همه روزه در معرض نور LED یا دیود ساطع کننده نور، هستیم که شدت بالای این نور آبی ساطع شده باعث خستگی چشم می شود. مقاله ای در سال ۲۰۱۵ توسط  Free Radical Biology و Medicine منتشر شد که نشان داد قرار گرفتن در معرض نور آبی LED ها سبب ایجاد رادیکال هایی در چشم شده که منجر به آسیب به شبکیه می شود.

با  وب سایت تخصصی دکتر موحد محمدی، جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه باشید تا ببنیم چگونه می توانیم  با داشتن چنین وابستگی شدیدی به وسایل دیجیتال، از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی در امان بمانیم؟

۵ راه برای جلوگیری از خستگی چشم ناشی از نور آبی بیش از اندازه

۱٫ استفاده از فیلترها

تعداد کمی از ما می دانیم که محافظ هایی وجود دارند که از صفحه نمایش تلفن های هوشمند، صفحه نمایش های کامپیوترها، تلویزیون ها و تبلت ها  نه تنها محافظت می کنند، بلکه باعث کاهش انتشار نور آبی و آسیب رسیدن صدمه به چشم ما می شوند. علاوه براین، شیشه هایی وحود دارند که باعث فیلتر شدن نور آبی تجهیزات دیجیتال، دیگر منابع نوری و نوری وجود در دفاتر کاری شده که این فیلترها، هم اکنون در دسترس هستند.

۲٫ مزایا نور OLED یا نور ارگانیک

OLED ها صفحه نمایش های جدیدی هستند که در بعضی از مدل های  اسمارت فون ها، تلویزیون ها، تبلت ها و مانیتورها به چشم می خورند. مزیت اصلی استفاده از OLED ها، کاهش چشمگیر نور آبی ساطع شده است. این نور ساطع شده از پنل صفحه نمایش ها بگونه است که ارگانیک بوده  ئ طیف نوری مناسبی را به ما می دهد.  بار دیگری که می خواهید به فروشگاه تجهیزات دیجیتال رفته و خرید کنید، به خاطر داشته باشید که این خصیصه جدید را در ذهن داشته و به آن فکر کنید.

۳٫ نصب برنامه های فیلتر کننده نور آبی

برنامه هایی وجود دارند که باعث می شوند  نور آبی ساطع شده  از صفحه نمایش ها را کاهش دهند محبوب ترین  این برنامه ها ” F.lux ” نامیده می شود که برای ویندوز، آندروید، آیفون/آیپد و لینوکس، در دسترس است. این برنامه می تواند میزان نور آبی را  تا ۹۴ الی ۹۸ درصد کاهش دهد و علاوه بر اینها دارای ویژگی های جالب دیگری نیز است.

۴٫ استراحت کردن حین استفاده

هنگام استفاده از صفحه نمایش ها، هر از گاهی باید استراحت کرد تا بدین ترتیب حد زیادی از استرس بصری ناشی از دیدن را کاهش داده و بدین سبب چشم ها استراحت لازم را کنند. قانون  کلی وجود دارد به نام “قانون ۲۰ دقیقه” که بیانگر این است که با هر ۲۰ دقیقه مشاهده صفحه نمایش، نیاز است که ۲ دقیقه استراحت کنیم

۵٫ برنامه ریزی برای تست های سلامتی چشم

یک راه برای شناسایی و کاهش استرس بصری این است که تست های سلامتی مربوط به چشم را در طی یک برنامه ریزی مدون، سازماندهی کرده و به یک متخصص بینایی سنجی مراجعه کنیم. بر اساس گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA) ، افرادی که  آنچنان در معرض آسیب ها بینایی نیستند هر دو سال یکبار و  افرادی که در معرض بیشتری  هستند هر یک سال یکبار یا بنا به شرایط موجود باید به متخصص بینایی سنجی مراجعه کنند. این تست سلامت بینایی مهمترین گام در شناسایی استرس بصری بوده که قبل از آن که  منشا آن بگونه ای پیشروری کند که بازیابی سلامت چشم غیرقابل برگشت باشد، باید به  انجام آن مبادرت شود.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: